Bij POP Solutions houden we van uitdagingen. De vraag die het Europees aankoopplatform Communisis ons namens zijn klant Bacardi voorlegde, was dan ook een kolfje naar onze hand: op slechts 12 werkwdagen tijd 2.000 gemonteerd displays produceren en op 60 verschillende adressen leveren! Hoe we dat voor mekaar kregen, leest u hier.
https://www.popsolutions.be/nl/2000-displays-in-12-dagen-een-toptijd/(ouvre un nouvel onglet)
20 oktober, kwart voor drie in de namiddag. De telefoon rinkelt bij Nicolas Jussy, Account Manager van POP Solutions. Aan de andere kant van de lijn de Purchasing manager van Communisis. Haar klant Bacardi lanceert een eindejaarsactie in haar verkooppunten. Ze heeft 2000 kartonnen multibrand vloerdisplays nodig, die tegen 12 november in heel Frankrijk moeten worden geleverd.
“Ik heb me op dat moment echt afgevraagd hoe we dat gingen klaarspelen”, geeft Nicolas toe. “Maar zodra ik ingehaakt had, hebben we de hele machine op gang gebracht. De volgende ochtend om kwart voor negen ontving Chloé al onze offerte. Vierentwintig uur later kregen we groen licht en begon de race tegen de tijd.”
Revisie van de bestanden door de klant, goedkeuring om te drukken, offsetwerk in Nederland, uv-vernissen in Duitsland, … Op vrijdag 30 oktober stond al het materiaal klaar om in productie te gaan. Lamineren gebeurde in het weekend en de displays versnijden op maandag en dinsdag: alle teams moesten vol aan de bak. “Het leek hier wel een gekkenhuis”, lacht Nicolas. “Op woensdag werd alles bij de handling afgeleverd voor de montage en verpakking.”
Op 9 november vertrokken de eerste twee vrachtwagens. De volgende ochtend volgden er nog twee en de laatste vertrok op 11 november. POP zat dus op schema. “Normaal gezien leveren we aan logistieke bedrijven die uitgerust zijn om opleggers te ontvangen. Nu moesten we ons materiaal echter aan merchandisers leveren van wie we absoluut niet op voorhand wisten of ze dit soort leveringen in ontvangst konden nemen. Dat zorgde voor extra complicaties. Op één adres kregen we nog met een ander probleem af te rekenen: er was helemaal geen plaats om de displays in ontvangst te nemen. Dankzij het snelle ingrijpen en het professionalisme van onze transporteur kon alles toch op 12 november geleverd worden zoals overeengekomen. Slechts één levering vond uiteindelijk op 16 november plaats. POP Solutions en zijn partners hebben zich uiterst proactief en flexibel getoond. Dat was onze grootste troef om deze krachttoer waar te maken.”
“We zijn erg tevreden over de manier waarop het project aangepakt werd”, bevestigt de Purchasing Manager bij Communisis. “Zowel de heel krappe leveringstermijnen als de communicatie en de kwaliteit van de displays bevielen ons erg. Bacardi had niets dan lof voor de snelle levering en installatie in de verkooppunten, maar ook voor de kwaliteit van afwerking van de displays.”
En zo werd nog maar eens bewezen dat niets onmogelijk is bij POP Solutions…