Kent u POP al? De kans is groot van wel, al is het misschien onbewust. Zag u bijvoorbeeld al dit meubel van Red Bull, deze display van Tilman of deze schapaankleding van Garnier? Stuk voor stuk realisaties uit het POP-atelier! POP Solutions is ontwerper en fabrikant van creatieve en innovatieve POS-oplossingen die de zichtbaarheid van merken boosten op verkooppunten in de Benelux, Frankrijk en Duitsland. In België is de groep onder meer actief voor distributeurs en merken in toonaangevende sectoren als farma, FMCG en doe-het-zelf.
Jaarlijks verwerkt POP Solutions duizenden bestellingen dankzij de expertise van haar medewerkers in Wallonië (Nijvel & Luik), Vlaanderen (Kontich en Mechelen), Nederland (Amersfoort) en Duitsland (Aken). Hun doel? De hedendaagse uitdagingen binnen onze sector op een flexibele en ambitieuze manier te lijf gaan.
Elke entiteit van de groep beschikt over een professioneel team van industriële en creatieve profielen – experts met veel terreinkennis die merken nauwgezet begeleiden bij de keuze voor de juiste designs en materialen. Ze hebben niet alleen oog voor esthetiek en functionaliteit naar ook voor de ecologische voetafdruk. De designers van de groep ontwerpen keer op keer impactvolle POS-oplossingen op maat die de waarden van het merk uitdragen, en die bijdragen aan een aangename en inspirerende winkelervaring.
POP Solutions brengt alle afdelingen en expertise samen onder één dak, op een site van zo’n 26.000 m2. Dankzij die unieke bedrijfsstructuur kunnen merken rekenen op een echte one-stop shop: één overkoepelende partner voor de productie van alle mogelijke POS-materialen. Wij ontfermen ons over het volledige proces – van de eerste brainstorm tot design, productie en logistiek.
Dankzij dit compleet, geïntegreerd en 100% in-house aanbod is POP in staat u een nauwgezette opvolging, proactieve service en ongeziene flexibiliteit aan te bieden. POP Solutions zorgt voor een echt ‘peace of mind-gevoel’ bij haar gewaardeerde klanten.
Dankzij een persoonlijke follow-up en korte communicatielijnen overstijgt het projectmanagement van POP de traditionele relatie tussen leverancier en klant. Het is die unieke verstandhouding die POP in staat stelt ambitieuze projecten te realiseren, zoals de inspirerende POS-oplossing die voortkwam uit een duurzaam partnerschap met Fline. Door proactief mee te denken en out-of-the-box oplossingen aan te reiken, toont POP zich niet alleen als een ideale leverancier van POS-materiaal, maar ook als een echte, duurzame groeipartner op lange termijn.
Bij POP Solutions bieden wij volledig aanpasbare, innovatieve POS-oplossingen in verschillende materialen. Bovendien houden we alles in eigen beheer: van strategie en 3D-ontwerp tot transporttesten, productie, montage en installatie. Dat is de ‘peace of mind’-belofte van POP!
Bij POP Solutions zetten we in op circulaire economie. Met andere woorden, we streven ernaar de waarde van producten en materialen zo lang mogelijk te behouden, terwijl we een hoge kwaliteit garanderen.
POP Solutions Group beschikt over vier interne locaties (26.000 m²) met een machinepark gericht op de productie van POS-materialen:
We stimuleren ook de lokale economie en werken samen met Europese leveranciers, zodat we korte doorlooptijden kunnen bieden en CO2 kunnen verminderen.
NIEUW: CO2-voetafdruk calculator
We ondersteunen onze klanten op hun reis naar duurzaamheid. We bieden een CO2-voetafdruk calculatieservice aan op basis van onze expertise.
POP Solutions staat voor een divers aanbod van POS-materialen die specifiek zijn ontworpen om op het verkooppunt uw zichtbaarheid te vergroten én bovedien de impact te maximaliseren . Ons team is gespecialiseerd in het ontwikkelen en leveren van gepersonaliseerde POS-oplossingen die aansluiten bij uw unieke behoeften en budget. Onze promotionele-oplossingen omvatten:
In 2023 behaalde de POP Solutions Group voor het tweede opeenvolgende jaar een gouden EcoVadis-medaille voor haar duurzame en verantwoorde groeistrategie in België en West-Europa.
Enkele concrete initiatieven:
Daarnaast lanceerde POP Solutions in 2022 een plan om de CO2-voetafdruk van de groep verder te verkleinen en zo de milieu-impact van producten en oplossingen tot een minimum te beperken. De focus ligt daarbij op continue verbetering en ecologisch verantwoord design.
Om klanten te helpen meer ecologisch verantwoorde keuzes te maken, berekent en rapporteert POP sinds kort bovendien vooraf de CO2-voetafdruk van verschillende POS-opties. Een twintigtal klanten – zoals onder meer de Nationale Loterij en EG – slaagde er intussen zo al in meer doordachte, ecologisch verantwoorde keuzes te maken voor de productie van POS-materiaal!
Tot slot zet POP alles op alles om tegen 2030 alle realisaties in lijn te brengen met de kringloopnormen, en dat voor het volledige proces van ontwerp en opslag tot logistiek en plaatsing. In dezelfde geest ontwierp POP Infinity, de allereerste circulaire standaarddisplay: modulair, duurzaam en 100% recycleerbaar!
Onze aanpak helpt klanten – zowel merken als adverteerders – om hun ambities op het vlak van niet-financiële rapportering waar te maken, en om aan alle regelgeving te voldoen in het kader van de Europese Green Deal (CSRD) en de Europese richtlijn inzake zorgvuldigheidsregels voor bedrijven. Dat betekent voortaan bijvoorbeeld ook dat we de ecologische voetafdruk van onze producten (PEF) meten en communiceren naar onze klanten
Thierry Pauwels, Sustainability Manager, POP Solutions.
Sinds de oprichting van POP Solutions door John Morent en Pascal Vandecaveye in 2007 legde de Belgische kmo al een hele weg af. Aanvankelijk was POP enkel actief in de productie van kartonnen displays. Na een aantal overnames groeide de onderneming organisch verder en ontwikkelde ze geleidelijk aan een bredere expertise. Zo groeide POP uit tot een belangrijke allround speler op het gebied van POS-materiaal.
Vandaag is POP één van de marktleiders in het ontwerp en de productie van POS-oplossingen in verschillende materialen. De groep kan rekenen op het vertrouwen van honderden klanten in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.
En daar stopt het niet. Want met de participatie van minderheidsaandeelhouder BNP Paribas Fortis Private Equity sinds 2023 hoopt POP Solutions zijn positie als marktleider én zijn inspanningen voor een meer duurzame bedrijfsvoering verder te versterken. In de Benelux, én in de rest van West-Europa.
Alizé staat al sinds de oprichting in 1997 bekend om zijn originele oplossingen voor kartonnen displays, verpakkingen en ander POS materiaal in karton. Dankzij deze extra 4.000 m² en de ultramoderne apparatuur van Alizé kan POP Solutions de productiecapaciteit van de groep verder uitbreiden.
Opgericht in 1974, biedt MHK Displays GmbH al meer dan 60 jaar op maat gemaakte POS-oplossingen aan en staat het bekend om creatief ontwerp, hoogwaardige materialen en betrouwbare productie.
Het combineren van de krachten van beide bedrijven belooft nieuwe synergiën en perspectieven. POP Solutions krijgt er een extra productiesite van 7.000 m² in Europa bij. MHK Displays zal gebruik maken van de knowhow en innovatieve kracht van POP Solutions om zijn marktpositie in Duitsland verder uit te breiden.
De durfkapitaaltak van de bankgroep ondersteunt en begeleidt de twee medeoprichters bij het nastreven van de sterke groeidoelstellingen en de verdere ontwikkeling van het bedrijf, zowel in België als in de rest van Europa.
2023 is voortvarend van start gegaan voor POP Solutions, dat een meerderheidsbelang verwerft in Kozmoz Design & Display, een in Mechelen gevestigd bedrijf dat gespecialiseerd is in de ontwikkeling van permanente POS-materialen.
Als marktleider in kartonnen POS-materialen, dankzij een cultuur van continue ontwikkeling en innovatie, streeft POP Solutions met deze overname naar het versterken van zijn divisie voor permanente materialen.
Nu POP Solutions in-house over 15 digitale drukpersen beschikt, kan het alle materialen bedrukken, inclusief de meest alternatieve en ecologische materialen.
Thinkerbell is gevestigd in Kontich, België, en is gespecialiseerd in het creëren van innovatieve, milieuvriendelijke POS-oplossingen in karton die gericht zijn op het vergroten van klantbetrokkenheid en merkzichtbaarheid.
POP is born.