Het productaanbod in apotheken is enorm. Om op te vallen en producten efficiënt in de kijker te zetten, daagde farmabedrijf Tilman POP uit om letterlijk bergen te verzetten…
Tilman is gespecialiseerd in fytotherapie en Belgisch marktleider op het gebied van medicinale planten. De gezondheidsproducten en geneesmiddelen van het farmaceutisch laboratorium worden verdeeld in meer dan 30 landen. Een indrukwekkend aanbod, en toch is het in verkooppunten en apotheken niet altijd eenvoudig om op te vallen.
Om producten toch optimaal in de kijker te zetten, zet het farmabedrijf in op twee dingen: een kwalitatief productgamma en bijhorend creatief POS-materiaal.
Dat creatieve POS-materiaal vond Tilman bij POP Solutions. “We zijn al klant sinds 2013,” aldus Lithicia Faes, projectmanager bij Tilman. “We hebben momenteel zes projecten lopen die doorheen het jaar zullen worden ingezet om de lancering van onze seizoensgebonden assortimenten te promoten.”
Een mooi voorbeeld: de kartonnen vloerdisplays voor het gamma winterproducten, die onder meer bergen, ijsschotsen, sauna’s en kabelbanen afbeelden. Als kers op de taart: schattige pinguïns in de vorm van knuffeldieren als gadget. “Creativiteit staat centraal in de samenwerking met Tilman, bevestigt Patrick Bleyfuesz, accountmanager bij POP. “De klant vertrouwt ons en onze designstudio krijgt keer op keer carte blanche om de gekste projecten te bedenken.”
Hoewel creativiteit één van de belangrijkste vereisten is voor het Ardens laboratorium, is Tilman om nog heel wat andere redenen vaste klant bij POP. Zo biedt POP onder meer:
Ook op zoek naar creatieve oplossingen voor uw POS-campagnes, zelfs in 3D? Daag onze designafdeling uit met uw volgende POS-project.