Klorane en POP Solutions zetten ecologisch POS-materiaal meer dan ooit in de kijker met de lancering van een gloednieuwe elegante display uit gerecycleerd, FSC-gecertificeerd karton.
“Sinds januari 2021 zijn we bij Klorane, een natuurlijk en ecologisch dermo-cosmeticamerk, hard aan het werk om ervoor te zorgen dat ons volledige huidverzorgingsgamma 100% voldoet aan de verwachtingen van de consument op het vlak van schone formules en ecologische verpakkingen,” legt Marie Del Col, Product Manager van het merk bij Laboratoires Pierre Fabre, uit. “Bovendien zijn we voorstander van biologische landbouw en zorgen we ervoor dat de teelt van onze actieve plantenbestanddelen geen invloed heeft op de vernieuwing van planten.” Een groene lijn die zich verderzet in de andere aspecten van de bedrijfsvoering, want ook bij het ontwikkelen van het POS-materiaal dat Klorane-producten moet aanprijzen in apotheken en parafarmacies werd ecologisch verantwoord ondernemen een belangrijke vereiste.
Bovendien worden deze ecologische waarden ook gedeeld door POP Solutions, dat onlangs nog een zilveren EcoVadis-medaille in ontvangst mocht nemen voor zijn CSR-acties. De samenwerking tussen Klorane en POP leidde onder meer tot de productie van een elegante display die voor 100% bestaat uit FSC-gecertificeerd karton.
“Transparant plastic zou het uiteraard eenvoudiger gemaakt hebben om onze gekleurde douchegels te doen opvallen,” geeft Marie Del Col toe. “Maar dat materiaal strookt niet met ons DNA, en wij wilden een groenere oplossing. POP stelde daarom voor om te gaan voor een stevig, 100% gerecycleerd én recycleerbaar massief karton. Bovendien dachten ze met ons mee en stelden ze voor om de basis van de display te verhogen en hem zo te richten dat de flessen beter zichtbaar zijn wanneer de display helemaal vol is.”
Het gebruik van karton zorgt er ook voor dat het POS-materiaal beter afgestemd is op zijn levensduur in de apotheek, en zorgde voor heel wat minder afval bij de productie. “Ook hier hebben we de meerwaarde van POP Solutions duidelijk gevoeld,” vervolgt Del Col. “Ophélie, de Accountmanager die ons dossier bij POP opvolgde, heeft een goed overzicht van onze merken. Ze stelde dan ook voor om de productie van de displays voor verschillende merken te combineren op hetzelfde vel karton. Zo hebben we niet alleen heel wat afval uitgespaard tijdens de productie, maar daalde ook de kost per stuk van onze displays. Een enorme meerwaarde.”
Klorane hecht heel wat waarde aan het ondersteunen van de lokale ontwikkeling. “We vinden het belangrijk om te kunnen samenwerken met lokale leveranciers die helemaal op dezelfde golflengte zitten wat betreft sociale verantwoordelijkheid,” aldus Del Col. “POP maakt het grootste deel van onze displays zelf. Een one-stop shop-verhaal dat wij enorm appreciëren, want het bespaart ons heel wat tijd. En aangezien onze voorraad wordt opgeslagen op twee kilometer van hun faciliteiten, kunnen we extra snel schakelen. Dat brengt een enorme rust met zich mee.”
POP Solutions is de exclusieve voorkeurspartner van heel wat bedrijven in de farmacie en cosmetica dankzij een compleet productaanbod:
Als echte all-in-one partner bedenken, maken en produceren wij uw POS-project van A tot Z in onze eigen faciliteiten. Meer informatie? Neem contact met ons op!