Pierre Fabre, dat zijn negen internationale topmerken waaronder iconische namen als Avène, Klorane en Ducray. Om haar producten optimaal in de kijker te zetten in de verschillende verkooppunten deed de farmagroep wel 50 keer een beroep op POP. Hoe dat komt? Dat leest u hieronder.
Het verhaal van Pierre Fabre en POP Solutions begint in 2015, met de productie van enkele displays in karton. Sindsdien is er heel wat veranderd. De farmaceutische groep bleef groeien, en ook POP stond niet stil. Intussen produceren we naast kartonnen displays ook POS-materiaal in metaal, multimateriaal oplossingen en zelfs raamstickers.
Toch bleef één ding al die jaren onveranderd, want de vertrouwensband tussen Pierre Fabre en POP Solutions werd alleen maar sterker. Het bewijs? De ongeveer 60 producten die in 2021 van de gezamenlijke ontwerptafel rolden en waar zowel de teams van Pierre Fabre als die van POP terecht trots op zijn.
“Bij elk nieuw project begeleid worden door dezelfde accountmanager is een echt voordeel,” vertelt Marie-Charlotte Bosse, marketingmanager bij Pierre Fabre. “Ophélie kent onze merken, onze verwachtingen en onze behoeften. Dat maakt de communicatie en het briefen van nieuwe projecten een stuk eenvoudiger.”
Ons gamma POS-materiaal voor de farmasector omvat niet minder dan 17 volledig personaliseerbare producten. Al wat u nog moet doen, is kiezen. Of niet, natuurlijk.
“Ophélie stelde voor om dezelfde stansvorm te gebruiken voor verschillende creaties van verschillende merken,” legt Marie-Charlotte Bosse uit. “Het resultaat was een lagere eenheidskost per display, en dat is altijd mooi meegenomen.”
Bij POP verloopt de volledige cyclus van uw POS-materiaal onder één dak. Van de creatieve insteek tot het ontwerp, de productie in onze eigen ateliers, de aankleding en zelfs de plaatsing: wij beheren uw POS-project van A tot Z. “Dat zorgt voor een grotere flexibiliteit en snelle reactietijden, en het bespaart ons de kosten van externe bureaus en andere tussenpersonen,” aldus Marie-Charlotte Bosse.
In de afgelopen twee jaar veroorzaakte de pandemie een ernstig tekort aan materialen. POP speelde hierop in door proactief grotere voorraden aan te leggen. Zo konden we ook de voorbije twee jaar levertermijnen respecteren én kosten onder controle houden. “Wij hebben dus op geen enkele manier last gehad van de materiaalschaarste, en alle verkooppunten werden altijd op tijd beleverd,” getuigt Marie-Charlotte Bosse.
In lijn met het DNA van de verschillende merken was Pierre Fabre op zoek naar ecologisch verantwoorde oplossingen om de zichtbaarheid van nieuwe producten te vergroten. POP stelde onder meer 100% gerecycleerde en recycleerbare displays van massief karton voor en zette in op houten displays en permanent meubilair dat voldoet aan de meest recente normen inzake ecologisch design.
Genieten van dezelfde voordelen als Pierre Fabre?