POP blikt terug en vooruit

Als we bij POP de balans opmaken van het voorbije jaar, zijn we blij en dankbaar dat we jullie vorig jaar vroegen om vooral het positieve mee te nemen. Want ondanks een pandemie die ons nog steeds niet helemaal heeft losgelaten, zorgde 2021 toch voor een aantal memorabele momenten in onze producties en daarbuiten.

Bij POP wilden we geen genoegen nemen met half werk. Daarom hebben we van bij het begin hard gewerkt om ervoor te zorgen dat 2021 opnieuw een uitzonderlijk jaar zou worden.

Nu we aan het einde van dat jaar zijn gekomen, delen we met veel plezier onze mooiste innovaties, samenwerkingen en kleine en grote successen.

De beste nieuwtjes uit 2021

POS-materiaal op maat van uw sector

Omdat producten in een apotheek of in een supermarkt niet op dezelfde manier worden uitgestald, en omdat stofzuigers, champagne en gereedschap elk een heel eigen aanpak vragen, zette POP dit jaar in op een sectorspecifieke benadering om de zichtbaarheid van merken in verkooppunten te optimaliseren. Benieuwd naar onze aanpak? Ontdek onder meer wat POP te bieden heeft voor specifieke sectoren zoals farma of retail.

Een nieuw circulair, modulair gamma

In januari 2021 lanceerde POP de allereerste circulaire, duurzame en 100% recycleerbare display: het ultieme nieuwe POS-instrument met een beperkte ecologische voetafdruk. Het gamma is oneindig recycleerbaar en modulair en kreeg dus niet voor niets de naam Infinity mee.

Een zilveren EcoVadis-medaille

Na een bronzen medaille in 2020 werden het eco-engagement en de duurzame aanpak van POP in 2021 bekroond met een zilveren EcoVadis-medaille. Daarnaast zijn we trots deel uit te maken van de groep bedrijven met een ‘FSC in/FSC out’-aanpak.

Digitaal drukken in eigen beheer

We beschikken bij POP nu over zo’n vijftien digitale drukmachines in onze eigen ateliers. Zo kunnen we in eigen beheer alle media en materialen bedrukken en u nog meer mogelijkheden bieden voor de vormgeving van uw POS-materiaal.

Tijdige leveringen

Ondanks de schaarste en het tekort aan materialen van de laatste maanden, vooral wat betreft karton, is POP erin geslaagd alle leveringen binnen de gebruikelijke termijnen uit te voeren. Bovendien konden we de stijgende kosten voor karton en transport inperken door onze eigen voorraden te vergroten en zo veel mogelijk in eigen beheer te werken, bijvoorbeeld door onze eigen verpakkingsdozen te maken.

En voor 2022? We weten dat er opnieuw tekorten zullen opduiken en hebben ons alvast optimaal voorbereid zodat u als klant geen negatieve gevolgen ondervindt.

Positieve resultaten

Ondanks een over het algemeen somber klimaat lieten onze teams zich van hun meest dynamische en flexibele kant zien – een prestatie waar we trots op mogen zijn. Dankzij hen bleek onze groep bestand tegen de gevolgen van Covid en boekten we zelfs een omzetstijging van 10% ten opzichte van 2019. Ook onze Nederlandse dochteronderneming slaagde erin haar groei voort te zetten en boekte over twee boekjaren een omzetstijging van 35%. Een mooie bevestiging van de kracht van onze ‘one key partner’ en ‘one-stop shop’-aanpak.

Vandaag streven we er meer dan ooit naar een ‘peace of mind’-effect te garanderen zodat u zich volledig op uw core business kan concentreren.

Ik wens u prettige feestdagen en stuur u bij deze alvast mijn beste wensen voor 2022.

John Morent
CEO