De Nationale Loterij hernieuwt samenwerking met POP als POS-partner

In 2021 sloegen de Nationale Loterij en POP Solutions Group de handen in elkaar. De opdracht: de productie van kwalitatief permanent POS-materiaal dat de rebranding van de Nationale Loterij moest doortrekken in zo’n 6.500 verkooppunten over heel België.

Na een nieuwe tender hernieuwt de Nationale Loterij vandaag de samenwerking met POP Solutions als POS-partner. Een mooie bekroning van een succesvolle samenwerking.

Een nieuwe visuele identiteit

De voorbije vier jaar werkten POP Solutions en de Nationale Loterij intensief samen voor de ontwikkeling en productie van premium permanent POS-materiaal. Aan de basis van het project: een grootschalige rebranding. “In 2021 lanceerden we een gloednieuwe visuele identiteit,” aldus Michel Tinck, Retail Manager voor permanent POS-materiaal bij de Nationale Loterij. “Dankzij de succesvolle samenwerking met POP zijn we er in recordtempo in geslaagd die nieuwe identiteit door te trekken in het POS-materiaal van onze 6.500 verkooppunten. In de toekomst willen we onze in-store merkbeleving op alle vlakken verder blijven optimaliseren. En we kijken ernaar uit om dat opnieuw samen met POP te doen!”

Van display tot volledige herinrichting

Sinds de start van het project ontwierp en produceerde POP al meer dan 35 verschillende POS-concepten voor de Nationale Loterij. Dat omvat bijvoorbeeld het POS-materiaal dat de producten van de loterij in de kijker zet in supermarktketens, maar ook de volledige herinrichting van verkooppunten met onder meer wand- en toonbankdisplays, totems, gevelpanelen, raamdecoratie en modulaire units.

De hernieuwing van de samenwerking betekent dat de Nationale Loterij de komende jaren opnieuw op POP Solutions vertrouwt voor het design en de productie van haar POS-materiaal ‘op alle plaatsen waar spelers, winnaars en goede doelen samenkomen.’

Een duurzame samenwerking

De samenwerking tussen POP en de Nationale Loterij was al van bij het begin gebaseerd op flexibiliteit, kwaliteit en gedeelde waarden. Ook de hernieuwing kwam er dus niet toevallig, aldus John Morent, CEO bij POP. “De Nationale Loterij koos ons destijds omdat we kwalitatief materiaal leveren, maar ook omdat we hun waarden op het vlak van Corporate Social Responsibility of CSR delen. Die verwachtingen hebben we de voorbije jaren ingelost, en we zijn van plan dat in de toekomst meer dan ooit te blijven doen.”

POP Solutions focust op het ontwerp en de productie van kwalitatief, duurzaam POS-materiaal, en zet sterk in op ecologisch en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zo haalt POP energie uit zonnepanelen op het dak van de productiefaciliteiten, hanteert het een strikt CSR-charter voor partners en leveranciers, en legt het de focus op ecologisch verantwoord design, slim transport, en het gebruik van recycleerbare en gerecycleerde materialen.

Bovendien beschikt POP sinds kort over een systeem waarbij het klanten vooraf informeert over de ecologische voetafdruk van verschillende POS-producten. Een tool die onder meer bij de Nationale Loterij zijn vruchten afwerpt. “We vinden het belangrijk het onze klanten zo eenvoudig mogelijk te maken hun doelstellingen op het vlak van CSR te behalen en meer duurzame keuzes te maken. Ook voor de Nationale Loterij is duurzaamheid een absolute prioriteit. Door hen op een heldere en transparante manier te informeren over de CO2-uitstoot van onze displays, kunnen zij bewust kiezen voor de ecologisch meest verantwoorde optie. Dat is een belangrijke factor geworden in hun beslissingsproces, en heeft ongetwijfeld meegespeeld in hun beslissing om opnieuw voor ons te kiezen.”

En ook logistiek bleek POP Solutions opnieuw een logische partner. “Het grootste deel van onze productie gebeurt in België én we zorgen zelf voor stockage,” licht John Morent toe. “We kunnen dus altijd snel schakelen. Bovendien volgt één contactpersoon het project van A tot Z op, en zitten alle services in-house, onder één dak en in eigen beheer. Die one-stop shop-aanpak is een van dé grote voordelen van POP Solutions.”

“Het feit dat we al onze producten op één plaats ontwerpen en produceren, garandeert een continue en betere controle over het volledige proces,” bevestigt ook Sales Director Pieter van de Kamp “Bovendien zorgt het voor de nodige flexibiliteit en een uitzonderlijke reactiesnelheid. Zo kan de klant écht genieten van ons befaamde peace of mind-effect. We kijken er alvast naar uit de Nationale Loterij de komende jaren verder op deze manier te ontzorgen.”

Ook de visuele identiteit van uw merk in het verkooppunt updaten? Neem vandaag nog contact met ons op

Van kartonnen displays tot permanent materiaal en zelfs koeldisplays met een energiezuinig koelsysteem voor uw perishables: POP Solutions heeft een oplossing voor al uw POS-noden!