De Nationale Loterij wil tegen eind 2024 6.500 verkooppunten voorzien van een gloednieuwe look. Het doel: de nieuwe Nationale Loterij-branding verder bestendigen en de herkenbaarheid van de kansspelen verzekeren.
In de afgelopen weken startte de Nationale Loterij met een campagne om haar POS-materiaal, het permanente reclamemateriaal in haar verkooppunten, opnieuw vorm te geven. “Ons distributienetwerk evolueert en we vinden het belangrijk om een consistente zichtbaarheid voor ons merk te creëren,” aldus Michel Tinck, Retail Manager voor het permanent material.
De nieuwe visuele identiteit van de Nationale Loterij vertrekt voor een groot deel vanuit de kenmerkende groene kleur van het logo. Betekent dat dat de organisatie voorgoed komaf maakt met het rood van Lotto en het blauw van EuroMillions? “Helemaal niet,” stelt Michel Tinck gerust. “We willen ervoor zorgen dat de overkoepelende branding van de Nationale Loterij – een garantie van vertrouwen – automatisch geassocieerd wordt met onze vier belangrijkste merken: Lotto, EuroMillions, Win for Life en CA$H. De kleur fungeert dus als een soort ‘groene draad’. Ik denk dat we de juiste balans hebben gevonden tussen de zichtbaarheid van onze merken en ons bedrijfslogo. De Nationale Loterij is een officiële instantie die kan rekenen op het vertrouwen van spelers. Deze nieuwe, herkenbare omgeving zal dat gevoel alleen maar versterken.”
“Het project omvat een rebranding van het volledige verkoopnetwerk, dat vandaag zo’n 6.500 verkooppunten telt,” voegt Sophie Mouton, Shopper Trade Marketing Manager, toe. “Het loopt over drie opeenvolgende jaren, en het is ons doel dit jaar zo’n 2.500 verkooppunten met de nieuwe visuele identiteit uit te rusten. De overige 5.000 zullen tussen 2023 en uiterlijk het najaar van 2024 worden omgebouwd.”
Maar hoe ziet de nieuwe omgeving er nu eigenlijk uit?
Wand- en toonbankdisplays, totems, gevelpanelen, raamdecoratie, modulaire units, … POP Solutions ontwierp voor de Nationale Loterij niet minder dan vijftien soorten displays en POS-materiaal voor binnen én buiten (exclusief lichtreclame).
De Nationale Loterij vertrouwt dus drie jaar lang op POP Solutions Group voor het ontwerpen en de productie van haar POS-materiaal ‘op alle plaatsen waar spelers, winnaars en goede doelen samenkomen’: boekhandels, tankstations, supermarkten, nachtwinkels, en nog veel meer.
“We zijn trots dat we de aanbesteding van de Nationale Loterij hebben gewonnen,” zegt Pieter van de Kamp, Sales Director. “Sindsdien kanaliseren we al onze expertise op het gebied van permanente displays in verschillende materialen in het dynamiseren van de verschillende promo- en activeringsruimtes in het netwerk.”
Onze rol in deze rebranding? “Een concept uittekenen én een reeks tools ontwikkelen die in een groot aantal omgevingen kunnen worden geïnstalleerd en die tegelijkertijd de herkenbaarheid en uniformiteit van de branding waarborgen,” aldus beide partners.
Een grote troef van POP is de beschikbaarheid van één aanspreekpunt voor het beheer van het volledige project. “Net als hun flexibiliteit en hun reactievermogen,” vult Michel Tinck van de Nationale Loterij aan.
“De huidige context van materiaaltekorten en prijsstijgingen heeft ons werk iets moeilijker gemaakt,” geeft Pieter van de Kamp toe. “We hebben extra aandacht besteed aan gebruikte materialen en ondanks alles zijn we erin geslaagd de beloofde levertijden en budgetten na te komen.”
De one-stop-shop-aanpak van POP heeft daarin een belangrijke rol gespeeld. “Het feit dat we al onze producten op één plaats ontwerpen en produceren, garandeert een continue en betere controle over het volledige proces,” bevestigt de Sales Director. “Zo kan de klant écht genieten van ons peace of mind-effect.”
Ook de visuele identiteit van uw merk in het verkooppunt updaten? Neem vandaag nog contact met ons op. Van kartonnen displays tot permanent materiaal en zelfs koeldisplays met een energiezuinig koelsysteem voor uw perishables: Thinkerbell heeft een oplossing voor al uw POS-noden!