POS-materiaal is niet enkel weggelegd voor merken. Ook retailketens zelf kunnen er behoorlijk hun voordeel mee doen. POP vertelt u met plezier hoe…
Voor buurtwinkels, supermarkten en hypermarkten kan het heel wat voordelen bieden te investeren in doeltreffend POS-materiaal. Aantrekkelijke displays, een helder en gestructureerd productaanbod en een aangename winkelomgeving verbeteren de winkelervaring van klanten en boosten zo de verkoop.
Waar grote merken al jaren inzetten op reclame in verkooppunten, zien we dat retailers zelf de voordelen van POS-materiaal vaak nog moeten ontdekken. Toch kunnen doeltreffende displays en een doordachte inrichting ook hun business op heel wat manieren boosten, onder meer door:
Cora Concorde kan sinds kort de vruchten plukken van een investering in doeltreffend POS-materiaal. De Luxemburgse hypermarkt wilde zijn Beauty-afdeling in een nieuw jasje stoppen om ze gezelliger, overzichtelijker en eigentijdser te maken. Om die visie waar te maken, deed Cora Concorde een beroep op de expertise van POP Solutions.
Maar liefst 224 m2 winkelruimte kreeg een grondige facelift. Het resultaat: een volledig nieuwe winkelomgeving die aan alle bovenstaande criteria voldoet. “Cora gaf ons carte blanche wat creatieve voorstellen betreft, en we hebben het volledige project van A tot Z in eigen beheer uitgevoerd,” aldus Marc Brassinne, Head of Purchasing Department bij POP. “Van het ontwerp van de verschillende elementen in onze eigen werkplaats tot de installatie van al het materiaal in de winkel: in twee nachten tijd gaven negen technici de Beauty-afdeling van Cora een volledig nieuwe look.”
Om de sfeer in de nieuwe afdeling helemaal op punt te stellen, installeerde POP onder meer elegante nieuwe lichtbakken, LED-lampenkappen, topboxen en gondelhoofden en -bladen. Heel wat elementen kregen een stijlvolle afwerking in hout, onder meer om het gangpad met ecologische producten in de kijker te zetten. Metaal en verlichte spandoeken brengen het geheel samen – en dat met een duurzame touch.
Eerder gaf POP de afdeling ‘Wijn, bier & sterke dranken’ van vier Cora in België al een eigentijdse make-over. Daarbij wilde de hypermarkt een premium winkelruimte creëren met ruimte voor onder meer een interactieve terminal die recepten en wijn op een slimme manier combineert.
Voor onze one-stop-shop aanpak
POP ontwerpt en produceert alle producten en oplossingen onder één dak. Zo kunnen we vertragingen en communicatieproblemen voorkomen, het volledige proces nauw opvolgen en het aantal betrokken partijen beperken. We nemen alles van u over, zodat u zich nergens zorgen over hoeft te maken. Dat noemen bij het ‘peace of mind’-effect van POP – een essentieel onderdeel van ons DNA.
Voor ons aanbod materialen
Bij POP doen we er alles aan om solide, duurzame oplossingen te ontwikkelen. Om die ambitie te kunnen waarmaken, werken we bij voorkeur met duurzame materialen zoals hout en metaal. We nemen u graag mee in een zo duurzaam mogelijk ontwikkelingsproces en helpen u zo uw ecologische voetafdruk te verkleinen.
In het kader van onze duurzame aanpak ontwikkelden we met onze Infinity-lijn onder meer een reeks modulaire, 100% circulaire displays. Daarnaast werken we met karton – zelfs in 3D, dankzij de exclusieve StackaWraps-technologie – en met bioplastic, als dat uw voorkeur wegdraagt. Welk materiaal u ook kiest: we denken altijd met u mee en doen er alles aan om elk display nog mooier en effectiever te maken dan het vorige.
Voor een 100% lokale partner
We ontwerpen, ontwikkelen en produceren al onze producten en oplossingen in onze eigen werkplaats van 15.000 m2 én onze eigen digitale drukkerij. Bovendien zijn al onze materialen gecertificeerd ‘made in Europe’.
Uw klanten verrassen met een unieke winkelomgeving? POP denkt graag met u mee. Neem vandaag nog contact met ons op en wij doen de rest!