Samsonite en POP Solutions: een belangrijk partnership voor innovatieve POS-oplossingen

Begin 2024 gingen Samsonite en POP Solutions, , via de zusterbedrijven Kozmoz en Thinkerbell, een samenwerking aan gebaseerd op vertrouwen en een gedeelde passie voor innovatie.

Het partnership, dat zich onder meer uitte in projecten zoals de Summer Campaign 2024 en Ecodiver, bevestigde al snel de positie van POP als een one-stop shop met duurzame, flexibele oplossingen die perfect zijn afgestemd op de behoeften van Samsonite.

Twee recente sleutelprojecten illustreren perfect hoe POP Solutions innovatieve POS-oplossingen op maat aanbiedt die voldoen aan alle eisen van Samsonite en die de producten van het merk bovendien optimaal in de kijker zetten in het verkooppunt.

Summer Campaign 2024: producten in de spotlight

Voor de zomercampagne van 2024 wilde Samsonite drie modellen van tassen uitstallen in POS-displays in seizoensthema. POP Solutions ontwikkelde twee displays:

  • Een wholesaledisplay: een lichtgewicht en eenvoudig te transporteren model door Thinkerbell gemaakt van massief karton dat plat werd geleverd om de logistieke handling te vereenvoudigen.
  • Een retaildisplay: een hoogwaardig permanent meubel geproduceerd door Kozmoz uit kwalitatief metaal met geïntegreerde ledlampen. De robuuste display werd afgestemd op de unieke premium stijl van de Samsonite-winkels en combineert functionaliteit met een elegante look.

Het resultaat: Samsonite kon rekenen op een oplossing op maat, volledig afgestemd op de individuele vereisten voor de verschillende verkooppunten—en dat binnen een strikte deadline.

Ecodiver: duurzaam POS-materiaal in de etalage

Voor de prezomercampagne van Samsonite ontwierp POP Solutions op minder dan een maand tijd een ecologisch verantwoorde, lokaal geproduceerde houten kubus. Dankzij die oplossing kon Samsonite zijn duurzaam engagement én producten optimaal in de kijker zetten.

Het resultaat: Een snelle, esthetisch verantwoorde oplossing die volledig is afgestemd op de visuele identiteit van Samsonite en die zo bijdraagt aan de visuele impact van het merk in het verkooppunt.

Het ‘one-stop shop’-model: eenvoud en efficiëntie

Binnen dit partnership voorzien we Samsonite van innovatieve oplossingen op maat en kunnen we ondertussen ook de kosten optimaliseren door maximaal in te zetten op onze ‘one-stop shop’-aanpak en ons vermogen om met alle mogelijke materialen aan de slag te gaan

Erland Dellaert, Account Manager bij Kozmoz, zusterbedrijf van POP Solutions

POP Solutions profileert zich als one-stop shop: een partner die het volledige ontwikkelingsproces van POS-materiaal beheert van idee tot levering.

De voordelen voor Samsonite?

  1. Eén aanspreekpunt voor alle POS-behoeften: Of het nu gaat over oplossingen in karton, metaal, hout, plexi, of over digitaal drukwerk: de expertise van POP omvat een breed gamma materialen en technieken.
  2. Een aanzienlijke tijdsbesparing: Omdat er geen afstemming tussen verschillende leveranciers en partners nodig is, garandeert onze aanpak een eenvoudigere logistiek en geoptimaliseerde doorlooptijden.
  3. Consistente kwaliteit: Dankzij de gecentraliseerde productie en strenge kwaliteitscontrole in elke fase van het project.

Dankzij de samenwerking met POP kan Samsonite erop vertrouwen dat alle POS-campagnes in goede handen zijn, en kan het merk zich concentreren op strategische prioriteiten.

De flexibiliteit van meerdere materialen: oplossingen op maat

De kracht van POP Solutions is duidelijk: dankzij een totale controle over alle materialen en productieprocessen kunnen we onze oplossingen op maat afstemmen op zelfs de meest uiteenlopende behoeften:

  • Lokale of internationale productie: Afhankelijk van de behoeften op het vlak van aantallen, levertermijnen, CSR en meer kunnen onze klanten kiezen voor productie in België of in het buitenland.
  • Personalisatie: Elke oplossing wordt aangepast aan de budgettaire en logistieke vereisten en garandeert telkens een maximale impact in het verkooppunt.

Of het nu gaat om seizoensgebonden campagnes of permanente oplossingen, POP Solutions kan alle vereisten en uitdagingen het hoofd bieden.

Het ‘peace of mind’-effect: echte gemoedsrust

De samenwerking met POP Solutions, en zijn zusterbedrijven Kozmoz en Thinkerbell, biedt Samsonite een echt ‘peace of mind’-effect, dankzij:

  1. Betrouwbare processen: Elk project wordt van begin tot eind opgevolgd door een vast team dat garant staat voor een vlotte en snelle dienstverlening.
  2. Een collaboratieve aanpak: De behoeften van Samsonite worden systematisch geïntegreerd in het denkproces, en oplossingen worden in samenspraak ontwikkeld om hun relevantie te maximaliseren.
  3. Een langdurige klantentevredenheid: Dankzij zijn unieke aanpak kan POP voldoen aan alle eisen van Samsonite voor zowel projecten in karton als permanente oplossingen, en dat met respect voor zowel deadlines en budgetten als kwaliteitseisen.

Voor Samsonite is de samenwerking met POP Solutions niet alleen een praktische keuze, maar ook een strategische beslissing die het innovatieve karakter van het merk versterkt en bovendien heel wat middelen en tijd uitspaart.

Een veelbelovende toekomst voor Samsonite en POP Solutions

Het partnership tussen Samsonite en POP Solutions is veel meer dan alleen een samenwerking. Het is een unieke kruisbestuiving gebaseerd op een gedeelde passie voor creativiteit, duurzaamheid en efficiëntie. Naast de Summer Campaign en Ecodiver werkt POP ook voor heel wat andere projecten met Samsonite samen. Het perfecte voorbeeld van ons vermogen om ideeën om te zetten in concrete realisaties met impact.

Ook profiteren van onze ‘one-stop shop’-aanpak voor uw POS-oplossingen? Neem vandaag nog contact met ons op en laat POP Solutions uw projecten tot leven brengen.