POP ontwikkelt opnieuw een verrassende POS-wintercampagne voor Laboratoire Tilman

Het productaanbod in de farmasector wordt steeds groter, en de concurrentiedruk stijgt zienderogen. Om zich van de massa te onderscheiden en het wintergamma voor 2024 op een gepaste manier in de kijker te zetten, daagde Laboratoire Tilman POP opnieuw uit om verrassend POS-materiaal in karton te voorzien. Het resultaat? Een originele, impactvolle campagne die opvalt.

Al sinds 2013 werken POP Solutions en Tilman samen aan impactvolle en originele reclamecampagnes voor de verschillende verkooppunten van het merk. Als specialist in fytotherapie met natuurlijke gezondheidsproducten die in meer dan 30 landen worden verkocht, rekent Tilman op creatief POS-materiaal om het gamma op de radar van de consument te zetten.

Voor de wintercampagne van 2024 kreeg de jarenlange samenwerking tussen POP en Tilman opnieuw een originele invulling: een opvallend creatief concept geïnspireerd op gezellige besneeuwde chalets werd op grote schaal ingezet de meeste apotheken in België en Luxemburg.

Karton in alle maten en vormen

Tilman vertrouwt op POP Solutions voor het omtoveren van ideeën tot opvallende visuele concepten. Elk jaar opnieuw werken de twee bedrijven samen aan nieuwe POS-projecten om de lancering van seizoensgebonden producten te ondersteunen en de zichtbaarheid van het merk in apotheken verder te versterken. Dankzij het vertrouwen van Tilman kunnen de teams van POP hun creativiteit ten volle benutten en echt originele concepten bedenken—uiteraard steeds aangepast aan de specifieke behoeften en stijl van het merk.

Voor de wintercampagne van 2024 bedacht POP Solutions een reeks unieke media voor gebruik in apotheken en drogisterijen:

  • Een vloerdisplay, gemonteerd geleverd, die het montagewerk voor de apothekers vereenvoudigt.
  • Een kartonnen totem en een raamsticker die ook buiten het verkooppunt de aandacht van consumenten trekken.
  • Drie toonbankdisplays, waarvan twee voor de promotie van winterse bestsellers tegen een verstopte neus en keelpijn. De derde display? Een besneeuwde chalet met geïntegreerde tissue box, gebruiksklaar geleverd: een unieke combinatie van functionaliteit en opvalwaarde!

Een bloeiende samenwerking

Een campagne van deze reikwijdte kan niet zomaar worden geïmproviseerd. Het marketingteam van Laboratoire Tilman start bijna een jaar voor de lancering met de voorbereiding van de campagnes. In de zomer al levert POP Solutions het materiaal aan, Tilman verdeelt het vervolgens naar de apotheken. Dankzij een nauwgezette organisatie en een vlotte communicatie tussen de partners, stonden de geplande 5.000 units voor de winter van 2024 in oktober al paraat in apotheken en drogisterijen over heel België en Luxemburg.

  • Eén partner die alle aspecten van het POS-beheer voor zijn rekening neemt—van ontwerp tot productie
  • Eén aanspreekpunt voor alle campagnes in de vorm van een persoonlijke accountmanager
  • Een ruim gamma aanpasbare POS-producten voor de farmasector
  • Eliminatie van kosten voor tussenpersonen zoals creatieve reclamebureaus
  • Respect voor budgetten en deadlines
  • Gebruiksvriendelijk POS-materiaal dat gemonteerd wordt geleverd